De vele schaatsliefhebbers en de schaatsers hadden afgelopen zaterdag, 28 oktober,  geen last van de wind en regen in de prachtige Elfsteden hal in Leeuwarden. Daar werd de 2e wedstrijd om de KPN cup verreden. De beloften startten om 17.45 uur als eerste voor 100 ronden. Het werd een massa sprint ondanks de vele pogingen om een ronde voor te nemen. De winnaar werd Casper de Gier, voor Victor Rambler en Janno Botman. De rijders van Joost Juffermans eindigden als 10e, 12e, 13e en 35e. De dames startten als tweede voor 80 ronden. Ook daar wist niemand een ronde voor te nemen. De Italiaanse Francesca Lolobridgida won met overmacht de sprint voor Janneke Ensing en Aggie Walsma. Tjilde Bennis reed deze wedstrijd goed mee tot ze in het slot van de wedstrijd ten val kwam. Bij de Topdivisie reden de mannen van coach Jillert Anema gewoon mee hun 125 ronden mee ondanks hun prestaties op de 5 en 10 km bij het NK afstanden. Sterker nog, Jorrit Bergsma won zondag de 10 km ondanks zijn inspanningen van zaterdagavond in de marathon. Drie man wist een ronde voor de pakken. Evert Hoolwerf was wederom het rapst, 2e Crispijn Ariens en 3e B rijder klasbak Leander van der Geest uit Warmond. Christiaan Hoekstra kreeg een rode kaart . Het is mij nog niet bekend waarom.

Volgende wedstrijd a.s. zaterdag in de schaatstempel van Heerenveen. Start om 19.15 dames, 20.30 topdivisie en 22.00 uur beloften. Zaterdag 16 december Den Haag

Aad de Haas