Afgelopen vrijdag op het zware ijs van de Rotterdamse mobiele ijsbaan was het hard knokken om erbij te blijven. Slechts achttien rijders wisten te finishen. Door het ontbreken van de Clafis ploeg van Jillert Anema slaan andere hun slag. Evert Hoolwerf won voor Chrispijn Ariens en Bart de Vries.
In Alkmaar, op zaterdagavond, was de ploeg van Anema wel aan de start en won met Simon Schouten de koers nipt voor Niels Mesu en Sjoerd den Hartog. Het verschil was slecht 2 duizendste seconden. 12 rijders hadden 1 ronde voor. Wereld kampioen Jorrit Bergsma werd 9e. Hij had in de sprint zijn kruit verschoten voor ploegmaat Schouten.

Bij de dames won Lisa van der Geest de wedstrijd voor Jessica Merkens en Aggie Walsma. Het was een massa sprint voor de rest. Vd Geest was ruim voor.
Zaterdag was de buit voor de Italiaanse Francesca Lollobridgida. Ze won de massa sprint voor Inrene Schouten en Emma Engberts.
Voor ploegleider Joost Jufermans was het goed vertoeven in Rotterdam. Met winst in de wedstrijd door Niels Overvoorde kon het niet stuk. Overvoorde had samen met Danny Stam een ronde voor op het peloton. In Alkmaar hoopte we op een trio (NK,Rotterdam en Alkmaar) van Overvoorde maar dat ging in de hectische massa eindsprint niet lukken . Hij werd 6e.

Tjilde Bennis was in beide wedstrijden van de partij. Ze werd in Rotterdam 26e en in Alkmaar 28e.
Chirtiaan Hoekstra rijd zijn wedstrijden maar is de narcose nog niet te boven. Langzaam komt de vorm terug.

Volgende wedstrijden a.s. Dinsdag op FlevOnice voor de B rijders over 25 km. Start om 20.00 uur. Dan zaterdag op Ijsbaan Kardingen in Groningen om de KPNcup. Start om 18.00 uur Beloften, 1930 uur Dames en 20.30 uur Topdivisie.