Afgelopen zaterdag, 10 november, was het peloton in de schaats-tempel van Heerenveen. Vierentwintig teams vormen het dames peloton die als eerste van start gingen. Een levendige wedstrijd waarin 17 rijdsters een ronde voorsprong wisten te nemen. Irene Schouten was de snelste voor Imke Vormeer en Iris van der Stelt. Tjilde Bennis kwam al vroeg in de wedstrijd ten val, helaas einde wedstrijd.

Bij de Topdivisie staan vijftien ploegen aan de start. Met o.a. de Koreaan Seung-hoon Lee. Deze keer had hij zijn schaatsen meegenomen maar was na 35 ronden klaar met de  wedstrijd. Hij moet nog even wennen. Drie man wist een ronde voor te pakken. Op zich een geweldige prestatie gezien de verscheurende tempo’s. Het peloton werd ruim gehalveerd , de sterkste bleven over. In de felle eindsprint wist Mats Stoltenborg Jorrit Bergsma nipt voor te blijven 3e de kersverse vader Marcel van Ham. Bij de beloften was de start om 22.00 uur. Met tweeëntwintig teams bleef het eerst rustig. Na 40 ronden werd er echt gedemarreerd en wisten 6 man een ronde voor te pakken. Later sloot nog en rijder aan. In de eindfase werd door de zeven pas in de laatste ronde flink gas gegeven. De winst ging naar Ronald Haasjes uit Staphorst voor Leander van der Geest en Remon Vos.

Volgende wedstrijd, de Jan van der Hoorn marathon op de IJsbaan in Haarlem.

Start om 17.45 uur beloften. 19.15 uur dames Topdivisie en 20.30 uur Top divisie heren.