Beste schaatsers,

Afgelopen vrijdagavond heeft er in de Ton Menkenhal in Leiden een wedstrijd plaats gevonden waarbij er werd gestreden om de Andries Kwik Bokaal. Een aantal van jullie schaatsers heeft aan deze wedstrijd mee gedaan. Naast het rijden van persoonlijke records, konden jullie voor de ijsclub punten verdienen om zo hoog mogelijk te eindigen in de klassering voor de Andries Kwik Bokaal. Samen hebben jullie de 10e plaats behaald, en daarmee ijsclub Zoeterwoude, Voorschoten, Katwijk en Kagermeer achter jullie gelaten. Warmond behaalde uiteindelijk de eerste plaats en ging er met het bokaal vandoor.

Daarnaast zijn er ook veel persoonlijke records gereden. De volgende tijden hebben jullie neer gezet:

1 ronde 2 rondes 4 rondes
Julie van Santen 27,80 (pr + BR)
Yuki van Es 36,04 (pr)
Guusje van Santen 43,84 (pr)
Indy de Jong 49,37 (pr)
Tijs de Boer 1.08,09
Jeffrey Glijnis 1.17,96 (pr)
Julie van der Meer 51,14 (pr)
Lara de Haas 1.00,03
Mike Kloosterman 1.07,40
Thomas Suijten 1.17,30 (pr)
Myrthe Turk 48,19
Erben van der Lans 37,45 (pr)
Freek Bennis 41,57
Iris de Haas 1.21,09
Olaf Verburg 1.34,27 (pr)

Jeffrey Glijnis heeft zichzelf spectaculair verbeterd, een persoonlijke record van 17 seconden! Hetzelfde geldt voor Thomas Suijten, hij verbeterde zijn persoonlijke record met wel 15 seconden!

Julie van Santen reed de snelste tijd in haar categorie (meisjes benjamin). Met haar tijd verbeterde ze zichzelf met 1 tiende, maar reed zij ook een baanrecord. Een zeer knappe prestatie!

Dit was de laatste districtwedstrijd van het jaar. Ik hoop dat jullie volgend jaar ook allemaal weer met veel enthousiasme deel zullen nemen aan de wedstrijden van de ijsclub.

Groetjes,

Sanne van Beek