Beste schaatsfans,

Het schaatsseizoen is alweer ten einde en wij hopen dat jullie veel plezier op het ijs hebben beleefd.
Wij als trainers hebben van jullie inzet en enthousiasme genoten: wat zijn jullie allemaal hard vooruit gegaan!

Dat het schaatsseizoen is afgelopen, betekent niet dat wij als IJsclub stil zitten. In tegendeel zelfs!
Deze zomer zijn er weer volop mogelijkheden om deel te nemen aan activiteiten. Met deze activiteiten kun je op een gezellige en laagdrempelige manier jouw conditie en schaatstechniek verbeteren.

De ijsclub organiseert samen met IJsclub Zoeterwoude de onderstaande zomeractiviteiten. Daarnaast bevelen wij jullie ook van harte de skeelertraining van IHCL (de shorttrack- en inlinevereniging ) aan. Kinderen uit Stompwijk hebben hier het afgelopen jaar ook aan meegedaan en zijn hier erg enthousiast over.

Het programma ziet er als volgt uit:

1. Droogtraining op dinsdagavond op Veld 11 in Zoeterwoude
In samenwerking met IJsclub Zoeterwoude wordt er speciaal voor de jeugd een droogtraining georganiseerd. Tijdens deze training wordt er spelenderwijs gewerkt aan balans en conditie, maar het is vooral erg leuk om bezig te zijn.

2. Skeelertraining op donderdagavond op een nog nader te noemen locatie (Leiderdorp of Zoetermeer)
Skeeleren is een ontzettend leuke trainingsvorm om je schaatstechniek en conditie te verbeteren. Je leert er heel behendig en snel worden!
De training is ook in samenwerking met IJsclub Zoeterwoude.

Skeelertraining bij IHCL
Zoals gezegd kun je ook een goede skeelertraining volgen bij IHCL. Het voordeel is dat je training krijgt van echte professionele skeelertrainers én dat je binnen traint. Zo kun je altijd trainen, ook als het regent!
Deze trainingen vinden plaats in de IJshal Leiden op maandagavond van 18:30 – 19:30 voor de jongsten.
Voor de oudere en meer gevorderde skeeleraars begint de training om 19:30.
Goed om te weten: Als je net begint met skeeleren, kun je prima starten met skates.
Kijk voor meer informatie op: http://www.ihcl.nl/aankondiging/inline-trainingen-starten-6-april-in-ijshal-leiden/
Hier kun je je ook gelijk opgeven!
Voor meer informatie, kun je contact opnemen met Claudette Juffermans (claudettejuffermans@hotmail.com).

Laat het ons weten
Om in te kunnen schatten hoeveel trainers er nodig zijn voor de IJsclub zomertrainingen, willen we jullie vragen om door te geven of je wilt deelnemen aan één of beide trainingen. Graag per mail naar pr@ijsclubstompwijk.nl. Ook kun je tijdens het dooifeest aangeven of je bij de trainingen aanwezig wilt zijn.

Alvast een hele goede zomer toegewenst en we hopen je te zien op de zomertraining!

Groetjes van alle trainers van IJsclub Nut & Vermaak