Zondag 25 september 2016
Voor het 9e jaar op rij zal een grote groep hardlopers deelnemen aan de Groene hardloop, over een unieke route door het prachtige landschap van Zoeterwoude en omstreken. Deelnemers variëren van jong tot oud, sportief en recreatief maar met allen het zelfde doel, het voltooien van deze hardloopwedstrijd op de laatste zondag van september.
Voor velen een uitstekend moment om te peilen wat er nog over is van hun conditie na de zomervakantie en voor de fanatiekelingen een zekere challenge om dichtbij huis, op een ‘polder’ parcours een snelle tijd neer te zetten.

Zoals ieder jaar heeft IJsclub Zoeterwoude de organisatie in handen, zo zal dus de start en finish op landijsbaan ‘Veld 11’ plaatsvinden, gelegen op sportpark Haasbroek aan de Nieuweweg te Zoeterwoude.

Vanaf 9.30 uur kan er worden ingeschreven op verschillende afstanden en verschillende leeftijdscategorieën. Om 10.30 zal het startschot klinken voor de jeugd en voor de senioren om 11.30 uur. Daarna volgt er een prijsuitreiking met o.a. smaakvolle prijzen afkomstig uit het Groene Hart, en voor de jongste jeugd is er een mooie herinneringsmedaille.
Kom en doe mee en ga de uitdaging aan met vriend(in) of familie???

Alle info kun je ook vinden op www.ijsclubzoeterwoude.nl of volg ons op facebook.

Liever wandelen????? Dat kan ook……
De Groene Wandelloop Zoeterwoude 2016
Maar liefst 3 afstanden zijn voor u uitgestippeld, terwijl de hardlopers zich in het zweet zullen rennen, kunt u op uw eigen tempo over 6,5, 10 of 15 kilometer wandelen door de Zoeterwoudse polders. Het fijne aan de Groene Wandelloop is dat u op uw eigen gemak kunt bepalen wanneer u van start wilt gaan tussen 8:30 uur tot 11.00 uur.
Dit jaar is er ook een wandelarrangement mogelijk onder de naam: “ het Zoeterwouds ommetje”.
Een soort ‘happen en stappen’ op Zoeterwouds grond gebied.

U kunt ook bellen naar 06 42563186.
Voor leden van de ijsclub is deelname aan zowel de hardloop als de wandelloop gratis op vertoon van een geldige lidmaatschapskaart
Dus wandelaar of hardloper?? Graag tot op Veld 11
de laatste zondag van de maand september….. om precies te zijn 25 september 2016 !