Het is weer bijna sinterklaas en dan weten jullie het al. Graag nodigen we alle fietsliefhebbers uit Zoeterwoude uit voor de 36e editie van de Jan van der Geest cross, de sportieve maar vooral gezellige fietscross in Zoeterwoude. Dit is je kans om je lekker uit te leven op je mountainbike of crossfiets.

*Wanneer?*

Traditioneel op de eerste zondag na Sinterklaas, dat is dit jaar dus 10december 2017.

*Waar?*

Op veld 11 van de ijsbaan.

*Voor wie?*

*_Toegankelijk voor iedereen (dames en heren) die in Zoeterwoude woont of heeft gewoond_*met een veldrit, cross of ATB fiets. Ook leden van ijsclub Zoeterwoude, Stompwijk, Voorschoten en Leiden mogen op vertoon van hun lidmaatschap meedoen. Er wordt weer een mooi parcours uitgezet en in ca 30 minuten wordt bepaald wie de beste conditie en/of skills heeft(voor de kids is het 15 minuten + 1 ronde). Aan het eind van de inspanning is er een gezellige prijsuitreiking en “loterij” waar iedereen een prijs mag uitzoeken.

*Klassement tot en met 1**5jaar!!*

In de afgelopen 2 jaar was er een apart klassement voor kinderen t/m 15jaar. Dit was vorig jaar een succes, toen hadden we 21deelnemers. Maar we willen nog meer Zoeterwoudse talenten aan de start dit jaar. We hebben voor de jeugd een spe

ciaal parcours uitgezet en rijden 15 minuten + 1 rondje. Heb je een crossfiets of ATB dan kun je zo meedoen, je wordt wel smerig natuurlijk. Voor iedereen is er na afloop een mooie prijs, die je zelf uit kan zoeken.

Geen fiets? Er zijn een beperkt aantal ATB’s te huurvoor 10 euro per persoon voor de jongens en meisjes van 10 tot 15jaar, dan moet je je wel vooraf aanmelden zodat we een fiets op de juiste maat kunnen reserveren. Deze fietsen worden beschikbaar gesteld door Bike control.

*Interesse?*

• Inschrijving start om 10:00 en de start van de wedstrijd van de kids is om 10:45, meteen daarna starten de volwassen;
  • Inschrijfgeld voor volwassenen is €5,00en €3,00 voor kinderen t/m 15jaar;
  • Helm is verplicht (geen helm laat het weten bij de inschrijving);
  • Na de wedstrijd is er een loterij waar iedereen een prijs kan uitzoeken;
  • Voorinschrijving t/m15jaar is gewenst, stuur een mail naar

fernandwarmerdam@gmail.com

Heb je als volwassene geen fiets? Laat het weten en dan kijken we of we wat kunnen regelen.

Tot dan!