Afgelopen zaterdag 10 juni organiseerde de Stompwijkse IJsclub opnieuw de jaarlijkse wielertijdrit rondom de Vogelplas.

We hadden een startlijst met 40 namen erop. Iets minder dan vorig jaar, maar toch een mooi aantal. We hopen dat degenen die dit jaar niet konden er volgend jaar gewoon weer bij zijn. Ook de leden van de ijsclubs uit Zoeterwoude, Leiden en Voorschoten waren weer uitgenodigd.

Vanaf 19.01u vertrokken als eerste de meisjes t/m 16 jr. Daarna volgden de jongens en vervolgens de volwassenen. Vele gingen natuurlijk voor de overwinning of een podiumplaats, maar vaak is de onderlinge strijd met fiets- of trainingsmaatjes al genoeg reden om extra je best te doen. Daarnaast sneuvelden er weer opvallend veel PR’s en dat is vaak ook al een mooi streven. Misschien dat het goede weer wel meehielp voor snelle tijden.

Na afloop vertrokken deelnemers en vrijwilligers naar de kantine van Stompwijk ’92, waar de uitslagen bekend gemaakt werden en de bloemen, medailles en wisselbekers werden uitgereikt. Doordat de verschillen soms erg klein waren was het extra spannend wie er op het podium mochten komen. Via onderstaande link kunt u de complete uitslag zien. Tijdrit IJsclub 2017 – Definitieve uitslag

Er zijn langs het parcours veel foto’s gemaakt die we binnenkort via de site van de ijsclub zullen publiceren. Foto’s tijdrit

De tijdrit was niet mogelijk zonder de hulp van de diverse vrijwilligers die ons o.a. hielpen met het beveiligen van de bochten, uitdelen en opspelden van de rugnummers en het noteren en verwerken van de tijden. Iedereen (nogmaals) bedankt voor jullie hulp of deelname. Volgens ons is alles goed verlopen en kunnen we terugkijken op een geslaagd evenement. Wij vonden het leuk om te organiseren en de positieve reacties stimuleren ons om ermee door te gaan.

Tot volgend jaar.

Tijdritcommissie IJsclub Stompwijk