Het begint al een traditie te worden: 1e Pinksterdag wordt er in Stompwijk gewandeld! Zondag 24 mei werd de vierde editie georganiseerd. Onze IJsclub Nut en Vermaak heeft weer alles in het werk gesteld om wandelliefhebbers een mooie dag te bezorgen. Aan de enthousiaste reacties en vrolijke gezichten was af te lezen dat zij hierin weer zijn geslaagd.

Stralend weer
De dag kon niet mooier beginnen. De vroege vogels onder ons zagen in de polder al de voortekenen: een laagje mist met een doorbrekende zon. De zon kwam al snel te voorschijn en liet zich niet meer wegjagen. Heerlijk wandelweer en met de wind erbij niet te warm.

Vier routes

De wandelaars kozen bij de start in het Blesse Paard voor één van de vier routes van 7,5, 15, 20 of 30 kilometer. De uitgepijlde routes liepen naar de mooiste plekjes in – en rondom Stompwijk. “Wat DSC02272groen, verrassend en mooi” was een veelgehoorde uitspraak. Zo is de route door het weiland van camping Meerburger naar de Westeinderweg alleenop 1e Pinksterdag toegankelijk om de dieren hun rust te geven. Vandaag kon op de dijk worden genoten van een ander uitzicht op Stompwijk! De IJsclub belooft om volgend jaar met nieuwe routes weer voor mooie verrassingen te zorgen.

Koek en Zopie
De IJsclub staat natuurlijk bekend om de uitstekende Koek en Zopie. Ook tijdens de wandeltocht kwam niemand te kort. Bij de start kreeg iedereen een appel of banaan mee, bij de Koek- en Zopie water of voor de kinderen een pakje drinken, een blokje kaas, komkommer of een zakje chips. Bij terugkeer in Het Blesse Paard kon men kiezen uit een medaille, button of een consumptiebon die men direct kon inwisselen voor een verfrissend drankje.

Record aantal deelnemers
Het aantal deelnemers heeft alle verwachtingen overtroffen. Vorig jaar mochten we 357 deelnemers begroeten en dit jaar maar liefst 487. De wandeltocht trekt ook steeds meer mensen van buiten de regio zoals Amsterdam, Amersfoort, Alkmaar, Hilversum, Roosendaal etc.

De oudste deelnemer was mevrouw Lelieveld. Zij is 88 jaar. Ook wandelde er een groep mee van zestien personen. Met veel plezier eindigde zij in Het Blesse Paard.DSC02278
Een ouder stel liep 3,25 km. Mevrouw liep met een rollator en kon daarom niet de hele route afleggen. Maar haar man bedacht een oplossing en zette zijn auto bij de Koek en Zopie en reed op de fiets terug. Samen met zijn vrouw wandelde hij naar de Koek en Zopie. En genoten dat ze hebben saampies!

Aantal deelnemers:
30 km: 81
20 km: 86
15 km: 191
7,5 km: 129
Totaal: 487

Op bijgaande album kunt u een foto-impressie zien van één van de enthousiaste deelnemers aan de wandeltocht.

Sponsoren bedankt!
De IJsclub bedankt haar sponsoren voor hun financiële bijdrage. Zonder uw hulp hadden we dit evenement niet kunnen organiseren.

• Restaurant AA Zicht
  • Kaashandel en Poelier N.G. van den Bosch en Zn.
  • COOP Supermarkt
  • Duurzaamgebruik.nl
  • Hooymans Rijwielen en benzinepomp
  • Hoveniersbedrijf Joost Janson
  • Hoveniersbedrijf J.T.A. van Marwijk BV
  • Hoveniersbedrijf F.A.G van Rijn
  • Kantoor Zaal

De IJsclub bedankt ook de sponsoren in natura. Het is geweldig dat we op jullie konden bouwen!

De sponsoring in natura:

• Gerard van Rijn, Rinus Onderwater en Boerderij ’t Geertje voor hun goedkeuring dat de wandelaars via hun land de route konden vervolgen.
  • Het Blesse Paard voor het gebruik van de zaal en het terras
  • Peter en Coby van Bohemen van Hotelboerderij.nl voor het gebruik van de koelwagen
  • Jos van Haaster voor het waterpunt aan het Hellepad
  • Opknap-Service Marga voor het uitzetten van de routes en de algehele coördinatie
  • Fr.O.lie Videoprodukties voor het uitzetten van de routes en de algehele coördinatie
  • Starshoe voor het gebruik van de startboog
  • De Stompwijkse Kaasboer voor het leveren van snackkaas

Vrijwilligers bedankt!
De IJsclub is bijzonder blij dat er zoveel vrijwilligers zijn die ons een warm hart toedragen en ons hebben geholpen: van de routes helpen uitzetten, het inschrijven, de EHBO, de koek- en zopie, het regelen van het verkeer. Het is teveel om op te noemen. Dank jullie wel allemaal. Zonder jullie hulp hadden wij dit mooie evenement niet kunnen organiseren!

Volgend jaar weer
Volgend jaar organiseren wij weer op 1e Pinksterdag de wandeltocht. Dan vieren we ons eerste lustrum met nieuwe routes. Routecoördinator Frans Oliehoek gaat hiermee aan de slag.

Noteer dus zondag 15 mei 2016 alvast in uw agenda!

.IJsclub Nut en Vermaak Stompwijk