Wandeltocht een groot succes.

donderdag 12 juni 2014

Het begint al een traditie te worden: 1e Pinksterdag wordt er in Stompwijk gewandeld! Zondag 8 juni werd de derde editie georganiseerd. Onze IJsclub Nut en Vermaak heeft weer alles in het werk gesteld om wandelliefhebbers een mooie dag te bezorgen. Aan de enthousiaste reacties en vrolijke gezichten was af te lezen dat zij hierin weer zijn geslaagd.

Regen en zonneschijn

De dag begon met regen. Gelukkig lieten de echte fanatieke wandelaars zich niet afschrikken. Al vrij snel werd het droog en brak de zon door. Er werd een hoge temperatuur voorspeld. Daarom was er extra gekoeld drinken voorradig op de verzorgingsposten. Langs de route was er zelfs een verkwikkende douche bij Jos van Haaster. Ook aan inwendige mens werd gedacht: bij de start kreeg iedereen een appel of banaan mee, bij de Koek- en Zopie wat te drinken, een reepje en komkommer. Bij terugkeer in Het Blesse Paard kon men kiezen uit een medaille, button of een consumptiebon die men direct kon inwisselen voor een lekker biertje of wijntje.

Ondanks de regenachtige start is de ijsclub tevreden over het aantal deelnemers. Vorig jaar met de hele dag prachtig weer waren het er 365 en dit jaar 357. De lopers kwamen uit de gehele omtrek en dat is heel positief.

Aantal deelnemers:

30 km. 56
20 km. 78
15 km. 117
7,5 km. 100
Onbekend: 6
Totaal: 357

Sponoren en vrijwilligers bedankt!

De IJsclub bedankt haar sponsoren voor hun financiële bijdrage. Zonder uw hulp hadden we dit evenement niet kunnen organiseren.

Hoveniersbedrijf J.T.A. van Marwijk BV

• Kantoor Zaal
  • Starshoe Zoetermeer + gebruik van de start- finishboog
  • Hoveniersbedrijf F.A.G van Rijn
  • COOP Supermarkt
  • Hooymans Rijwielen en benzinepomp

De IJsclub bedankt ook de vele vrijwilligers en sponsoren in natura. Het is geweldig dat we op jullie konden bouwen!

De sponsoring in natura:

Gerard van Rijn, Rinus Onderwater en Boerderij ’t Geertje voor hun goedkeuring dat de wandelaars via hun land de route konden vervolgen.

• Remon Soonius voor het verplaatsen van de koeien.
  • D-signmaker voor het beletteren van de organisatieshirts
  • Het Blesse Paard voor het gebruik van de zaal en het terras
  • Peet en Coby van Bohemen van Hotelboerderij.nl voor het gebruik van de koelwagen
  • Jos van Haaster voor het waterpunt

De vele vrijwilligers:

• Marian Vincenten die de hele standby stond voor de EHBO, maar gelukkig niets te doen had.
  • De route werd voorzien van gele linten en richtingsbordjes door: Marian Weijers, Sjaak Hoogweg en Marga Stijnman.
  • Het weer ophalen van de gele linten en richtingbordjes werd gedaan door Bert Weijers en Ton Zuidgeest.
  • De Koek- en Zopiebemanning bestond uit: Iris de Haas, Nadine Turk, Leo en Marian Gareman, Leo de Haas en Marjo van Veen.
  • Gastheer en parkeerregelaar: Wim de Groot
  • De inschrijf- en ontvangsttafel werd bezet door: Tom de Haas, Jaap de Jong, Annie van Rijn, Frans Oliehoek, Margret Vurens, Petra Oliehoek, Aad Wijsman en Marjo van Veen.
  • De koffiedames achter de bar van Het Blesse Paard: Joke Juffermans en Loes de Haas.
  • Kees Juffermans voor de vele hand- en spandiensten mede doordat Frans Oliehoek met een gebroken sleutelbeen een extra handje nodig had.
  • Stef Verburg en Claudette Juffermans voor het beheren van de IJsclubsite,  het schrijven en versturen van de persberichten en de mailing aan leden en deelnemers van vorig jaar.

Volgend jaar weer

Volgend jaar organiseren wij weer op 1e Pinksterdag de wandeltocht. Noteer dus zondag 24 mei 2015 alvast in uw agenda!

IJsclub Stompwijk