Zaterdag werd in de prachtig gerenoveerde ijstempel Thialf in Heerenveen de 4e wedstrijd, gesponsord door AB Vakwerk, om de KPN cup verreden.
Als eerste startte de dames. Irene Schouten was niet in China aanwezig maar wel op Thialf en won in de massasprint de wedstrijd voor Bianca Rosenboom en Iris van der Stelt. Tjilde Bennis reed naar een 37e plaats Tjilde moet nog wennen aan het knokken om voorin te rijden. Ze is nog te lief voor de gehaaide meiden van het peloton.
Als tweede startte het spektakel van de Topdivisie met de grote mannen. 9 rijders pakten een ronde en zeven rijders 2 ronde voor. Maar goed dat de elektronische waarneming met transponders feilloos werkt. Want welke jury kan in deze heksenketel volgen welke rijder in welke ronde zit. Ingmar Berga leek de winnaar te worden door slim als enige een tweede ronde te pakken. Echter in de slotfase kwam Bob de Vries, een van de mannen van coach Anema (ook niet in China) in een fanatische rush , wat een klasbak, met zes man achter zich naar de groep van de koploper die ondanks alle inspanningen van zijn ploegmaats de ontketende de Vries niet konden beletten om net voor de finale achter aan te sluiten. Garry Hekman won de sprint nipt voor Arjan Stroetinga en Evert Hoolwerf die met de Vries waren meegekomen. Uiteraard was de sponsor zeer tevreden over voor AB vakwerk rijdende kopman Hekman. Cristiaan Hoekstra ook rijdend voor AB vakwerk reed naar een 42e plaats in zijn tweede wedstrijd bij de grote mannen.
Bij de beloften, die als laatste startte, pakten 8 man een ronde voor waaronder Niels Overvoorde van ploegleider Juffermans. Hij kwam als zesde over de streep..Winnaar werd Daniel Niero voor Niels Immerzeel en Henniek Miligen.

Zondagavond werd Cristiaan Hoekstra Zuid-Hollands kampioen op de Haagse Uithof. 2e werd Niels Overvoorde en 3e Sjors van der Meer. De mannen en ex man van ploegleider Juffermans beheerste de wedstrijd. Bij de ander categorien waren geen deelnemers van de Stompwijkse IJsclub.

Volgende wedstrijden. a.s. vrijdag op de Haagse Uithof voor de oomscup. 22.00 uur junioren meisjes en jongens C+B en dames en heren D1,C1 en M 1.
Zaterdag a.s. in Haarlem start beloften om 18.00 uur, dames 19.30 uur en Topdivisie om 20.30 uur.

Liefhebbers kunnen op vrijdag 2 december meerijden in het Westlands Open Kampioenschap. Voor recreanten waarin 10 loze ronden en 25 wedstrijd ronden worden gereden. Voor de snellere dames en heren een wedstrijd over 50 ronden. Iedereen kan meedoen.