Afgelopen zaterdag, 25-11, werd op IJsbaan de West-Fries in Hoorn de 6e wedstrijd om de KPN cup verreden. AB vakwerk was de sponsor en het ging om de ‘Sjoerd Huisman’ bokaal. Dit ter ere van de veel te jong overleden fenomenale schaatser Sjoerd Huisman. Zijn vriend Ingmar Berga won de wedstrijd en dit was best emotioneel voor Berga. Vijftien rijders wisten een ronde voor te pakken. In de finale over 10 ronden wist Robert Post met in zijn kielzog Berga wat voorsprong te nemen van de overige 13 die naar elkaar keken. Berga was de slimste en won voor Post en Mats Stoltenborg, die 3e werd. De wedstrijd over 125 ronden werd afgelegd in 1.05.06 uur met een gemiddelde van 46.1 km per uur. Crispijn Ariëns is leider in het klassement. Christiaan Hoekstra was ook mee met de kopgroep en finishte als 12e. Bij de dames won Iris van der Stelt haar 2e wedstrijd op rij. Ze werd uitstekend door haar ploeggenoten afgezet en won de massa sprint voor Janneke Ensing en Elsemieke van Maaren. De dames reden 45.25 minuten over 80 ronden met een gemiddelde van 42.3 km per uur. Tjilde Bennis finishte als 31e. Iris van der Stelt is leidster in het klassement. Bij de Beloften pakten 5 rijders een ronde voor. Aanvankelijk was Tom van Vliet een pupil van Joost Juffermans ook in de kopgroep. Helaas kon hij het tempo niet volgen en moest weer terug naar het peloton. Luuk Loohuis won voor Victor Rambler en Hendrik Poelstra. De beloften raasden hun wedstrijd over 100 ronden af in 53.43 minuten met een gemiddelde van 44.7 km per uur. Ook gingen de dames Regio Top van start voor 50 ronden. Demi van Benthem uit Ens (NOP) won haar 3e wedstrijd op rij. Opvallend was het rijden van Britt Qualm uit Wassenaar die voor het eerst meedeed en 5e werd.

Volgende wedstrijd op zaterdag 9 december in Deventer. Start 17.00 dames Regio Top, 17.45 Beloften, 19.15 uur Top divisie Dames en om 20.30 uur Topdivisie.

De zaterdag daarop, 16 december, is het peloton op de Haagse Uithof. Daar kunt u het met een halfuurtje rijden allemaal meemaken.