Afgelopen dagen werd de KPN 4 daagse verreden. Leeuwarden. Utrecht,Breda en Alkmaar. Vier dagen achter elkaar aan de bak. De meeste deelnemers vinden het een fantastisch evenement, geen gezeur, schaatsen elke dag volle bak.

Bij de dames was de Italiaanse Francesca Lollobridgida een klasse apart. Ze won alle vier de wedstrijden wat volgens de statistieken nog nimmer is gebeurd. Alleen bij de laatste wedstrijd was er geen massa sprint. Daar pakte 13 rijdsters een ronde voor waaronder Tjilde Bennis. Ze wist met de juiste ontsnapping mee te gaan en werd na 100 ronden keurig 10e. Tweede in het klassement Iris van der Stelt en 3e Imke Vormeer.

Bij de beloften won de 18 jarige Bart Hoolwerf uit Eemdijk het klassement door 3 wedstrijden op rij te winnen. Alleen in de laatste wedstrijd namen 10 rijders een ronde voor. Tweede in het klassement werd Kevin Hoekstra voor Kars Jansma.

Bij de Topdivisie waren spectaculaire wedstrijden. De eerste werd gewonnen door Garry Hekman gevolg door de Belgisch meester schaatser Bart Swings. Swings won de 2e wedstrijd en ging toen naar huis voor ander verplichtingen. In wezen was toen de strijd voor de eindstrijd weer open. Chrispijn Ariens won de derde wedstrijd met een ronde voor. De laatste wedstrijd over 150 ronden was bepalend voor de eindzege. 8 rijders pakten daar een ronde voor echter zonder Hekman en Ariens. Bijzonder spannend was het, met geweldige demarrages van diverse rijders. Uiteindelijk kwam Niels Mesu na een geweldige rush bij een kopgroep die een ronde voor nam. Mats Stolenborg won de wedstrijd en Niels Mesu won de 4 daagse 2e Garry Hekman en 3e Frank Vreugdenhil. Cristiaan Hoekstra reed drie goede wedstrijden echter in de laatste wedstrijd was de energie op en moest afhaken na 65 ronden.

De mannen van Joost Juffermans rijden wel goed maar niet goed genoeg om de wedstrijd te winnen. Er moet nog wat bijgeschaafd worden om het collectief beter te maken. Hoewel in de laatste wedstrijd Sjors van der Meer 3e werd in een groep van 10 rijders met een ronde voor. De potentie is er maar komt er nog niet uit.

Volgende wedstrijden a.s. woensdag op FlevOnice  start dames om 18.00 uur en 19.30 Heren. Dan op zondag 1 januari het NK marathon op kunstijs in de Ijstempel van Heerenveen . Start om 13,00 uur voor de master over 100 ronden. Om 14.30 uur Neo senioren over 100 ronden, 16.10 uur de dames over 100 ronden en 17.30 uur heren over 150 ronden. Prettige dagen