Op ijsbaan de Scheg in Deventer is afgelopen zaterdag de 3e wedstrijd om de KPN cup verreden. Bloedheet volgens de schaatsers maar ook voor de koelmachines die het maar net konden bolwerken. Voor de KPN cup waren er wedstrijden voor de Regio Top met daarbij Tjilde Bennis. Weliswaar wonende in Zoeterwoude maar lid van de Stompwijkse IJsclub. Ze reed een prima 18e plaats in dit aanstormend talent.

Bij de beloften wist Christiaan Hoekstra zijn leidende positie in het klassement te verstevigen met een 12 plaats. De coach van Groenehartsport kan tevreden zijn over zijn mannen met Niels Overvoorde op een 2e plek en vervolgens met een 10e,11e en 12e plaats is de wedstrijd goed verlopen. Overvoorde had in de laatste meters een misslag en daardoor uit balans voor de overwinning. Met een tweede plaats in de 3e wedstrijd in zijn prille carrière als marathon schaatser durfde hij vorige week nog niet te dromen. Missie geslaagd hoewel zegt ploegleider Juffermans immer, kan altijd beter. Bij de dames won Janneke Ensing met overmacht voor Danielle Lissenberg en Aggie Walsma.

Bij de Top Divisie vlogen de vonken van het natte ijs. Een spectaculaire wedstrijd waarbij wereldkampioen Jorrit Bergsma zijn superioriteit liet zien. Fantastisch wat kan die man hard rijden. Acht rijders hadden twee ronden voor waaronder natuurlijk Thom van Beek. Wat kan die jongen afzien onder de verschrikkelijk demarrages van de mannen van Jillert Anema die de wedstrijden volkomen in handen hebben. Thom finishte knap als 6e.

Volgende wedstrijd a.s. Zaterdag in Haarlem op de Kernnemer Ijsbaan. Start om 17.00 met Regio-Top 18.00 uur de beloften, Dames 19.30 uur en Top divisie om 20.30 uur

Aad de Haas