Afgelopen zaterdag op de ijsbaan in Haarlem was de ijsvloer van redelijke kwaliteit. De wind had wel invloed in de half overdekte baan hoewel het in de loop van de avond minder onstuimig werd.. Van de plensbuien hadden de rijders geen last.

Bij de Regio Top reed Tjilde Bennis naar een keurige vijfde plaats. Ze gaat er nog wel een winnen denk ik. Bij de dames won Kelly Schouten voor Yvonne Spigt en Anne Tauber. De toprijdsters verbleven in Canada.

Bij de beloften wisten negen rijders een ronde voor te pakken echter zonder Christiaan Hoekstra de slag miste. Wel was ploegmaat Rick Qualm bij de ontsnapping waardoor de noodzaak voor Christiaan om mee te springen niet echt aanwezig was. Qualm werd 3e. Hoekstra 14e en behoud het oranje leiderspak.

Bij de TopDivisie waren de toppers eveneens in Canada voor de World wedstrijden. Negen rijders wisten een ronde voor te nemen. In de zeer spannende finale wist Garry Hekman Evert Hoolwerf nipt voor te blijven. Derde werd Ingmar Berga. Hoolwerf heeft nu het leiderspak. Verder afgelopen zondag de Zuid-Hollandse kampioenschappen op de Haagse Uithof.

Bij de meisjes pupillen werd Guusje van Santen 8e. Edward Jansen 12e bij de junioren. Bij de dames won Tessa Witteman . Bij de heren won Sjors van der Meer rijdend voor GroeneHartSport en bij de masters (veteranen) won Joost Juffermans

Volgende wedstrijden a.s. Donderdag de 19e in Dronten om de Heideman Bokaal. Start 18.00 master, dames 19.30 uur en heren 20.30 uur.

Dan zaterdag de 14e op de vernieuwde ijsbaan in Herenveen om de KPN-cup. Start om 19,00 uur dames heren Topdivisie om 20.00 uur en de beloften om 21,30 uur. Voor de marathon begint de mass start om 17.00 uur voor dames heren en beloften.