Afgelopen zaterdag werd op de Haagse Uithof het Zuid Hollands kampioenschap marathon verreden.

Als eerste van start de dames over 40 ronden. Britt Qualm uit Wassenaar won de wedstrijd voor Olin Verhoog uit Zoeterwoude en Suzanne Prins. Britt schaats bij landelijke A ploeg A 6 Auto s.Deze ploeg onder leiding van Klazina Zijlstra de winnares van de Friese Elfstedentocht van 1985 en 1986. Ze won ook vele marathon wedstrijden en diverse keren de 200 km op de Weissensee. Als 2e van start Heren Senioren over 60 ronden. Niels Overvoorde uit Pijnacker won de wedstrijd voor Tom den Heijer uit Gouda en 3e Wabe de Rooij uit Alphen a/d Rijn. Alle drie rijden bij Sportchalet Viehhofen of GroeneHartSport. Onze voorzitter Christiaan Hoekstra had pech aan zijn schaats en moest helaas afhaken. Als de 3e van start de masters. Deze mannen zijn allemaal boven de 40 en reden 40 ronden. De winnaar Arjan Bakker is al boven de 60. Nipt daarachter, foto finish, Kurt Wubben en 3e Paul Robijn. Opvallend was het rijden van Patrick de Lange bestuurder van onze fietsclub TcTc.

Volgende wedstrijd a.s. zaterdag op de Elf steden haL in Leeuwarden. Start 17,30 uur Heren Beloften om 19.00 uur Top Dames , 20.15 uur Top heren en 21.30 uur Dames beloften.

– Aad de Haas