IJsclub-Eendracht Naaldwijk

Secretariaat: Middelbroek 80; 2675 KE Honselersdijk; telefoon: 0174-620619;
e-mail: keesvanschie80@gmail.com
web: www.ijsclub-eendracht.nl
Gaarne verzoeken wij u vriendelijk om onderstaande informatie, zoveel als mogelijk, te verspreiden onder de leden van uw vereniging.

Doe mee aan het Open Westlands Kampioenschap Marathonschaatsen en steun daarmee SKATE4AIR

IJsclub Eendracht uit Naaldwijk (i.s.m. De Uithof en de GTC marathon) organiseert vrijdag 18 december 2015 het Open Westlands Kampioenschap Marathonschaatsen.

Er worden wedstrijden voor recreanten en voor wedstrijdrijders georganiseerd. Het inschrijfgeld bedraagt vijf euro per persoon.
Traditiegetrouw heeft de club ook dit jaar weer een goed doel verbonden aan het Open Westlands Kampioenschap. Het volledige inschrijfgeld gaat dit jaar naar SKATE4AIR. De baanhuur voor deze wedstrijden wordt overigens geheel gesponsord door De Uithof.

SKATE4AIR
SKATE4AIR staat voor het ijs op tegen Cystic Fibrosis. Voor de zesde keer zamelt Skate4AIR geld in voor cruciaal onderzoek naar de ingrijpende ziekte Cystic Fibrosis (taaislijmziekte) door deelname aan de Alternatieve Elfstedentoertocht op de Weissensee in Oostenrijk. Op 29 januari 2016 zetten 160 schaatsers namens Skate4AIR alles op alles om de uitdagende tocht van 200 kilometer te volbrengen. Jochem Uytdehaage, tweevoudig Olympisch kampioen, zal de schaatsers begeleiden bij deze ultieme prestatie en zet zelf ook zijn beste beentje voor om geld in te zamelen voor Skate4AIR. Meer info:www.SKATE4AIR.nl

WINTERFAIR 28 november ’t Teejater – Naaldwijk
Team Westland SKATE4AIR bestaat uit een aantal Westlandse schaatsers die geld inzamelen op verschillende wijzen. Zo bakt teamlid Arjan Roodenrijs in zijn bakkerij elke jaar heerlijke SKATE4AIR cake, waarvan de opbrengst volledig gedoneerd wordt. Ook organiseert Team Westland SKATE4AIR dit jaar voor de tweede maal een WINTERFAIR met gezellige kraampjes, muziek, eten, drinken, kinderactiviteiten en diverse loterijen. Zie flyer in de bijlage. Ook kan het woord ?westland? gesmst worden naar 4333 waarmee 1 euro per sms wordt binnengehaald.

Vrijdag 18 december 2015 Open Westlands Kampioenschap Marathonschaatsen op de Uithof.

Om 22.00 uur staat de SKATE4AIR recreanten marathon op het programma. Dit is een puur recreatieve  marathonwedstrijd voor echte beginners. Schaatsers m/v die met gemak rondjes sneller dan ca 45 seconden kunnen rijden worden niet toegelaten in deze wedstrijd! De wedstrijd gaat over 10 geneutraliseerde ronden (ca 50 a 55 sec per ronde) en 15 wedstrijdronden.

Om ca 22.30 uur is de start van het Open Westlands Kampioenschap Marathonschaatsen. Deze wedstrijd staat open voor alle gewestelijke C-rijders (C1-C2-C3), Dames (D1-D2-D3) en Masters (M1-M2-M3) en voor de betere recreanten. De wedstrijd gaat over 50 ronden. (transponders zijn verplicht)

Alle deelnemers ontvangen bij inschrijving 1 gratis lot voor de verloting na afloop. Meer loten kunnen, en mogen, bijgekocht worden, hoe meer hoe beter want de opbrengst van de verkoop van de loten zullen geheel ten goede komen voor SKATE4AIR.

Prijsuitreiking
De prijsuitreiking en de verloting zijn direct na afloop van de wedstrijd om het Open WestlandsMarathonkampioenschap.
Categorieën – Prijzen ?bekers-
SKATE4AIR marathon

Dames: nrs 1, 2 en 3
Heren: nrs 1, 2 en 3
Masters: nrs 1, 2 en 3

Open Westlands Kampioenschap:
Dames: nrs 1, 2 en 3
Heren: nrs 1, 2 en 3
Masters: nrs 1, 2 en

Inschrijven: Vanaf 21.00 uur tot een half uur voor aanvang van de betreffende wedstrijd kan er ingeschreven worden. Het inschrijfbureau is aan het einde van de balie.
Info: Nadere informatie bij Kees van Schie, telefoon 0174-620619, e-mail: keesvanschie80@gmail.com
link voor digitaal inschrijven: klik hier

Vorig jaar is er ruim ? 1.500,00 opgehaald voor dit goede doel. Het zou fijn zijn als dat dit jaar weer zo is voor SKATE4AIR! 41 recreanten en 66 wedstrijdschaatsers uit de regio wisten vorig jaar de weg naar de Uithof te vinden om deel te nemen aan deze wedstrijd. Het zou fijn zijn als dat dit jaar weer zo is voor SKATE4AIR!

Deze wedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door Schaatscentrum De Uithof en vele schenkers van de prijzen voor de verloting.