Clubkampioenschap onder prima omstandigheden.

Afgelopen zondagochtend werd in verschillende categorieën gestreden om het clubkampioenschap. Ruim 100 deelnemers, waaronder een kleine 30 Stompwijkers, bond met elkaar de strijd aan in de vroege ochtend. Ondanks het vroege tijdstip werden er nog verschillende persoonlijke records aangescherpt.

Met name voor de deelnemers van de Silverdome was het een unieke ervaring om kennis te maken met het wedstrijd rijden op de Uithof.

Het clubkampioenschap leverde een promotie op voor Guus Dungelmann. Zijn score op de 500 meter van 59.55 was goed voor promotie naar pupillen 3.

Olaf Verburg zorgde voor de grootste p.r. verbetering. Hij haalde op de 1000 meter bijna 15 sec van zijn tijd af.

In een aantal categorieën werd er gestreden op het scherpst van de snede. Bij de jongens pupillen, jongens B en dames bleef het tot het laatst spannend hoe de prijzen verdeeld zouden worden.

Buiten de strijd om de prijzen, verdienen 2 deelnemers nog een aparte vermelding.

Bowen Janson verscheen heel dapper aan de strijd, na met kerst pas met schaatsen gestart te zijn. Hulde!

Hein Dungelmann kreeg tijdens zijn allereerste langebaan wedstrijd meteen materiaalpech (kapotte veer) en kon zijn rit niet beëindigen.

De prijzen van het clubkampioenschap worden uitgereikt tijdens het dooifeest op 18 april a.s.

Hierbij de rituitslagen en het algemeen klassement van de clubkampioenschappen 2015 van 22 maart.

uitslag ijsclub

Alle rituitslagen