Op donderdag 22 juni jl. heeft het bestuur een brief van de Silverdome ontvangen, waarin zij aangeven dat de Oval (de 250 meter baan in de Silverdome) per direct gesloten wordt. De ijshockeybaan blijft wel open.

Kort samengevat geven zij aan dat de Silverdome vanaf dit jaar selfsupporting moeten zijn, wat concreet betekent dat er geen grote investeringen in de ijsbaan mogelijk zijn.
Verder geven zij aan dat zij aan het einde van afgelopen seizoen zijn geconfronteerd met hevige lekkages, waarbij onderzoek heeft uitgewezen dat de staat van het beton dermate slecht is, dat een grote renovatie noodzakelijk is. De omvang van zo’n investering, de afwezigheid van de mogelijkheid tot het verkrijgen van de benodigde gelden daarvoor, mede gezien het gegeven van teruglopende belangstelling van het publieksschaatsen, heeft de Silverdome genoodzaakt dit besluit te moeten nemen. Zie ook http://www.ad.nl/zoetermeer/silverdome-sluit-schaatsbaan~a23e7c30/

Op 23 juni 2017 heeft de Gemeente Zoetermeer een persbericht uitgestuurd waarin zij melden dat het gemeentebestuur onderzoekt welke stappen er nodig zijn om de Oval voor ons, maar natuurlijk ook voor alle andere verenigingen die gebruik maken van deze ijsbaan, te behouden.

Afgelopen week en komende tijd zullen wij gesprekken met Silverdome, Gemeente Zoetermeer en andere verenigingen aangaan. Enerzijds om de druk bij de Silverdome en de gemeente op te voeren en anderzijds om met elkaar naar alternatieven te zoeken.

Wij houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en doen onze uiterste best om het schaatsen in Zoetermeer te behouden. Indien dit niet mogelijk blijkt te zijn zullen wij naar een goed alternatie zoeken.

Wij zetten alles op alles om te zorgen dat al onze leden komend seizoen en de seizoenen die volgen kunnen schaatsen!

Namens het bestuur van Ijsclub Nut en Vermaak,

Marc Hilgersom