Afgelopen zaterdag werd op het vernieuwde ijs van Thialf in Herenveen de snelste marathon ooit gereden. n.l. 1.03.25 uur over 125 ronden (50km) en dat is volgens de tijdwaarneming van de KNSB een gemiddelde snelheid van 47.3 km per uur. In de wedstrijd, waarin de toppers zoals Jorrit Bergsma afwezig waren wegens verblijf in Salt Lake voor de worldcup wedstrijden, wisten 8 rijders na 75 ronden een ronde voor te nemen waaronder Thom van Beek. In de spannende finale was Ingmar Berga de snelste voor de voortreffelijk rijdende Thom van Beek welke eindelijk eens loon naar werken binnenhaalde. 2e dus. Bart Mol werd 3e. Thom staat nu 3e in het klassement.

Bij de dames won Jade van der Molen haar eerste wedstrijd in de dames competitie 2e werd Carla Ketellapper voor Kelly Schouten. Bij de beloften wist niemand te ontsnappen. De mannen van Joost Juffermans hielden de zaak scherp in het oog en wisten elke uitloop poging te neutraliseren. In de massasprint wist Christiaan Hoekstra zijn uitstekende sprint kwaliteiten te benutten en werd 2e nipt achter Kay Schipper en voor Arjan Kramer. Rik Qualm werd 4e. De eindtijd over 100 ronden was 52,53 minuten. Hoekstra die de snelste ronde reed in de wedstrijd verstevigde zijn 1e plaats in het klassement.

Volgende wedstrijd a.s. zaterdag in Hoorn. Start beloften 18.00 uur, dames 19.30 uur en Topdivisie 20.30 uur. Voor uw agenda: zaterdag 12 december is het peloton op de Haagse Uithof.