Afgelopen zaterdag is op de ijsbaan Kardingen de 10e wedstrijd om de KPN-cup verreden.

Bij de beloften van de dames,welke als eerste startte, wist niemand weg te komen voor een ronde voor. In de massa sprint was Femke Mossinkkoff de snelste voor Suzanne Clous en  Claudia van Oranje. Bij de beloften heren was het een heel ander verhaal. Een spetterende wedstrijd met vele aanvallen. Dat harde werken werd beloond met een ronde voor, voor 7 rijders, met o.a. Kees Heemskerk van GroeneHartSport. Daarna werd door nog vier rijders een ronde voor gepakt met daarbij Leander van der Geest (de jongen die in het verleden meerdere malen de poldercross van de IJsclub Stompwijk won).  Leander werd opgehaald door een ploegmaat en sloot met nog drie man aan bij het peloton. Voorwaar een prestatie van formaat dankzij uitstekend team werk. 11 man met een ronde voor naar de eindsprint. Deze werd gewonnen door Nederlands Kampioen Ramon Vos, 2e Ruben Marinus en 3e Arjan van Damme. Heemskerk 5e en van der Geest 7e.

Bij de dames won Imke Vormeer de massa sprint voor Manon Kamminga en Elsemieke van Maaren. Tjilde Bennis was prima op dreef en finishte als 9e.

Bij de Topdivisie ging de winst naar de in blakende vorm verkerende Gary Hekman. Hij won na een spannende finale nipt voor Mats Stoltenborg en Sjoerd den Hertog. Deze drie hadden een ronde voor op het peloton. Cristiaan Hoekstra werd 3e in de peloton sprint en dus 6e in de de einduitslag.

Zondagavond op de Haagse Uithof werd Cristiaan Zuid Hollands kampioen, 2e Tom den Heijer en 3e Sjors van der Meer. Bij de dames mag Claudia van Oranje zich Zuid Holland s kampioen noemen, Bij junioren C werd Tom Leitz Kampioen, Freek Bennis werd 6e met een snelste ronde van 29,8 sec, ter vergelijk Hoekstra reed 27.08 sec. Bij de jongens jun. werd Jeremy Brinkers kampioen en bij de meisjes junioren  Veerle van Koppen.

Volgende wedstrijden a.s. zaterdag 18 januari  op de Amsterdamse Jaap Edenbaan.

Start om 18.30 uur beloften dames, 19.15 uur Topdivisie dames, 20.30 uur Topdivisie heren en om 22.00 uur beloften heren.

Daarna vertrekt het peloton naar de Oostenrijkse Weissensee voor het rijden van 4 natuurijs wedstrijden voor de KPN Grand Prix . Als eerste op donderdag 24 januari de Aart Koopmans Memorial over 80 km dames 60 km. 2e wedstrijd zaterdag 25 januari Open Nederlands Kampioen schap over 150 km dames 100 km. Maandag 27 januari Grand Prix 2 over 60 km, dames 40 km en als laatste op woensdag  29 januari de alternatieve Elfstedentocht over 200 km ook voor de dames.

Ook de NOS is aanwezig om voor u mooie wedstrijden in beeld te brengen.