Zaterdag werd in goede omstandigheden de eerste marathon van dit seizoen verreden.
Als eerste gingen de dames van start voor 80 ronden. Er ontstond een kopgroep van 12 rijdsters die een ronde voor pakten op het peloton. In de eindsprint was de Italieaanse Gina Lolobrigida de snelste voor Irene Schouten en Janneke Ensing. Tjilde Bennis reed haar eerste wedstrijd bij de Top divisie en werd 34e. Het ging goed zij ze na de wedstrijd ik ben geen enkele keer in problemen geweest.
Als 2e groep startte 48 rijders van de Topdivisie heren voor 125 ronden. Daar pakten 11 rijders een ronde voor. Klasbak Arjan Stroetinga won nipt voor de Italiaanse skeeler man Fabio Francolini, Niels Mesu werd 3e. Bij de beloften startte 77 rijders voor 100 ronden. Daar pakten 4 rijders 2 ronden en 16 rijders een ronde voor. Dit kenmerkte de levendige wedstrijd van deze meestal jonge honden. Ook Cristiaan Hoekstra startte bij de beloften omdat hij als 6e rijder niet bij de Topdivisie kon meerijden. Een nieuwe regel is dat de A rijders zich niet met de finale van de B mogen bemoeien en moeten daarom 10 ronden voor de finale uit koers. Lekker getraind aldus Cristiaan. Ploegleider Juffermans mag tevreden zijn met een mooie 4e plaats van pupil Sjors van der Meer.
Volgende wedstrijd a.s. Zaterdag in Leeuwarden. Start beloften om 18.00 uur, dames om 19.30 uur en Topdivisie om 20.30 uur.