Als het weer het toelaat, is de ijsclub op de Vogelplas in Leidschendam actief op de natuurijsbaan. Er wordt een baan geveegd, “Koek en Zopie”worden verzorgd en natuurlijk worden er wedstrijden georganiseerd voor zowel de jeugd als volwassenen.

Hieronder de berichten van de laatste natuurijsperiode van 2012/2013. En natuurlijk wat fraaie foto’s.

Vogelplas – natuurijs update

Zondag 27 januari 2013:
Na een volledige week vol natuurijsplezier hebben de weergoden besloten dat het maar eens voorbij moet zijn. Via deze weg willen we alle vrijwilligers bedanken. En natuurlijk ook dank aan alle schaatsers voor de geweldige sfeer.

Vogelplas – natuurijs update

Dinsdag 22 januari 2013:
Na wat mooie winterse nachten is het ijs op de Vogelplas lekker aangegroeid. Een deel van de Vogelplas heeft nu betrouwbaar ijs waarop geschaatst kan worden.

De ijsclub heeft momenteel een rondje van ongeveer 1000 meter sneeuwvrij gemaakt. Deze week zal ook de ijsgroei in de gaten worden gehouden en zodra het ijs op het overige deel van de Vogelplas betrouwbaar genoeg is, zal er een groter rondje sneeuwvrij gemaakt worden.

Kortom, mooi geprepareerd natuurijs waarop het heerlijk schaatsen is!

Vogelplas – natuurijs

Vrijdag 18 januari 2013:
Op de Vogelplas is het ijs nog te onbetrouwbaar om erop te schaatsen.
IJsclub Nut & Vermaak raadt dan ook ten zeerste af om het ijs te betreden.

Er zal met regelmaat gemeten worden of het ijs betrouwbaar genoeg is om te kunnen betreden, wanneer dit zo is zal dit ook hier bekend worden gemaakt.

Kortebaan Schaatswedstrijd 2012

Zaterdag 04 februari 2012:

Aankondiging Kortebaanwedstrijd Stompwijk 2012 Aankondiging Open Kortebaanwedstrijd Stompwijk 2012

Geen reacties