Afgelopen vrijdag 26 april 2024 heeft Frans Oliehoek een lintje mogen ontvangen. Het heeft de koning behaagd, je kent het wel.
Frans is nu Lid in de orde van Oranje-Nassau.
Hij heeft deze onderscheiding gekregen voor zijn werk als vrijwilliger in de Stompwijkse gemeenschap.
Vanuit IJsclub Nut en Vermaak willen we hier toch ook even bij stilstaan. Want Frans heeft ook binnen de ijsclub ontzettend veel gedaan.
En doet dat nog steeds. De wandeltocht is door Frans opgezet en elk jaar probeert hij de routes weer mooier en specialer te maken. 19 mei a.s. is het weer zover!

Frans is ook een aantal jaren voorzitter geweest van de ijsclub.

Hij heeft destijds het initiatief genomen voor de “Polen reis”. Poolse schaatsers zijn eerst naar Nederland gekomen, waarna Stompwijkse schaatsers een weekje in Polen hebben vertoefd.

Hij was ook mede organisator van het jaarlijkse weekend naar Oranjestad. Het uitje waar de kinderen naar uit keken. Hij maakte dan een DVD met beelden van alle activiteiten.

De polderscross en de Elfdorpentocht zijn ook deels van zijn hand.

Kortom Frans is een organisator in hart en nieren.
We zijn trots dat we iemand als Frans bij de IJsclub hebben.

Het lintje is dan ook zeer verdiend Frans!