Op nieuwjaarsdag werd het NK marathon op kunstijs verreden in de ijstempel van Heerenveen.
De Topdivisie boekte daar de snelste marathon ooit over 150 ronden nl. 1.16.21 uur. Bob de Vries won, verdiend, voor het eerst in zijn al lange carrière het NK . Samen met Remco Schouten pakte de twee 3 ronden voor op het peloton. 6 rijders hadden twee ronden en 4 rijders 1 ronde voor. Een waar spektakel.
Bij de beloften won Niels Overvoorde uit Delfgauw. Pupil van ploegleider Joost Juffermans, hoewel Joost niet aanwezig was ging het toch subliem. 2e werd Jesse Vriend en derde Danny Stam jawel zoon van Arnold Stam die onlangs nog te zien was tijdens de uitzending over de laatste Elfstedentocht.
Bij de dames won Irene Schouten de titel voor Janneke Ensing en Lisa van der Geest. Met Carien Kleibeuker hadden deze 4 rijdsters een ronde voor op het peloton.

Zaterdag, 7 januari,  reden we over gladde wegen naar Eindhoven voor de 8e wedstrijd om de KPN cup. Daar pakte Garry Hekman de winst voor Sjoerd den Hertog en Ingmar Berga. Hekman wint als de mannen van Jillert Anema niet starten.
Bij de dames won Iris van der Stelt haar eerste wedstrijd voor Corina Strikwerda en Emma Engbers. Bij de beloften telde de wedstrijd niet mee voor de cup omdat 20 beste rijders bij de Topdivisie bij wijze van experiment bij de Topdivisie mee mochten rijden. Ook hier kwam Niels Overvoorde als beste van de B groep aan de fonisch. Cristiaan Hoekstra reed niet mee op het NK omdat hij geblesseerd was door een val tijdens een wedstrijd op FlevOnice precies op een eerder gebroken sleutelbeen. De chirurg heeft de boel hersteld maar Cristiaan zit nog op dope van de narcose. Zaterdag reed hij bij de beloften om zijn wedstrijd ritme te herpakken voor de komende weken.

Tjilde Bennis reed haar eerste NK en werd 31e daar waar het halve peloton moet lossen. Zaterdag in Eindhoven werd ze 46e.

Volgende wedstrijden a.s. vrijdag op de mobiele ijsbaan in Rotterdam om het Kralings kampioenschap. Start beloften om 18.00 uur, dames 19.30 en Topdivisie om 20.30 uur. Dan zaterdag in Alkmaar de 10e wedstrijd om de KPN cup in Alkmaar. Start om 18.uur beloften 19.30 uur dames en Topdivisie 20.30 uur.

Voor de liefhebbers: vrijdagavond a.s.is in café de Meester in Zoeterwoude een bijeenkomst over de laatste Elfstedentocht, wellicht een leuke avond.?