In de mooie Elfstedenhal in Leeuwarden werd de 2e wedstrijd om de KPN cup verreden. Uitstekend ijs wat betekent dat ook de minder sterke lang mee kunnen. Dat bleek ook uit de wedstrijden.

De dames startten om 19.00 uur. Niemand wist een ronde uit te lopen. In de finale reed de ploeg van winnares de Italiaanse Gina Lolobridgida zo hard dat niemand weg kon komen. De sprinter won voor Irene Schouten en Janneke Ensing. Dit was ook vorige week de uitslag. Tjilde Bennis moet nog wennen aan de hectiek in de wedstrijd. Ze moet nog grip krijgen op het gedrang en gedraai in de wedstrijden. Maar al doende leert men. Ze finishte als 35e.

Bij de Topdivisie kreeg ook niemand de kans om weg te rijden. Op het einde van de wedstrijd toen iedereen vermoeid was ging er toch nog zes man rond. Wellicht ook omdat de ploeg van Jillert Anema zich gedeinsd hielden op het oog voor de wedstrijden zondag in Groningen. Dan doelend op Jorrit Bergsma en Arjan Stroetinga. De finale van de zes rijders verliep hectisch door een valpartij waarbij twee rijders betrokken waren, Crispijn Ariens profiteerde en won door 3 ronden volle bak alleen door te rijden en finishte voor Jouke Hoogeveen en Sam Boon.

Bij de beloften heeft tot ronde 80 ook niemand weg kunnen komen. Toen vertrokken 5 rijders waarop in feite niemand reageerde. De finale was hectisch doordat de vijf koplopers pas in ronde 93 aansloten. Winnaar werd Niels Immerzeel voor Hendrik Poelstra en Elwin Hulsing.

Zaterdag staat Tilburg op het programma. Start om 18.00 beloften, dames 19.30 uur en topdivisie 20.30 uur.

Aad de Haas