Zaterdag werd in Deventer de 3e wedstrijd om de KPN cup verreden. De omstandigheden waren niet super maar beter als in Den Haag. Als eerste de dames beloften van start. In deze wedstrijden komen de niveau verschillen duidelijk naar voren. Een kopgroep van 20 dames reden in de eindfase zomaar weg van de overige 50 dames. Winnares werd wederom Arianne Pruisscher met als 2e Brit Qualm en 3e Hilde Noppert. Als tweede groep de beloften heren. Ondanks vele pogingen wist niemand een ronde voor te pakken. Een massa sprint was onvermijdelijk. Team GroeneHart wist in de laatste rondes een treintje op te zetten hetgeen leidde naar een 2e plaats voor Tom den Heijer. Ruud Slager, een klasse sprinter won, 3e werd Chiel Smit. Bij de topdivisie dames was in de finale een kopgroepje ontstaan met 150 meter voorsprong op het peloton. Manon Kamminga was de snelste voor Francesca Lolobridgida en Lisa van der Geest. Tjilde Bennis had wederom pech. Ze was in de tiende ronde betrokken bij een valpartij en daardoor einde wedstrijd. De topdivisie heren was een spetterende race. Twee man wisten een ronde voor te pakken. Ondanks verwoede pogingen van de mannen van Jillert Anema om de twee te achterhalen. De twee werden opgehaald door team genoten en met vereende krachten over 25 ronden wist men Anema te verslaan. Crispijn Ariëns werd winnaar 2e Mats Stoltenborg en 3e Bart Hoolwerf die de sprint van het overgebleven won.

Volgende wedstrijd a.s. zaterdag in het ijspaleis van Heerenveen. Start om 17.45 uur met de heren beloften. Als 2e om 19.00 uur dames Topdivisie en als 3e om 20.30 uur Heren Topdivisie.

Aad de Haas