Na het succes van de eerste versie van de poldercross 2.0 van 2018, kon een vervolg eigenlijk niet uitblijven. En nu is het bijna zover. De 2019 editie van de poldercross gaat plaatsvinden op Zaterdag 20 juli. Wederom in nauwe samenwerking met de Stompwijkse Paardendagen zal de zaterdag avond van dit evenement gevuld worden door de ijsclub met de poldercross.

De opzet komt overeen met afgelopen jaar. De poldercross is een prestatieloop. Ga op een zo origineel mogelijke manier het traject af door, over en op het evenemententerrein van de Stompwijkse kermes. Ook dit jaar hebben de parcours bouwers weer hun best gedaan om een uitdagende route uit te stippelen. Dit jaar zijn is er weer een mooie route uitgezet. Lengte is ongeveer 2 km. En voorzien van ongeveer 20 hindernissen. Variërend van een mooi aantal slootoversteken, de nieuwe dijk oversteek aan de meer en geerweg en natuurlijk het touw slingeren en de ijsbak. Dit jaar nieuw toegevoegd het oud Hollandse fierljeppen geïntroduceerd.

Zoals gezegd vindt het evenement plaats na afloop van de Landleven Fair, op zaterdag avond 20 juli. Inschrijven vanaf 18 uur op het evenemententerrein van de kermis (naast de start van de poldercross).

Vanaf 19 uur zal er wederom in diverse groepen gestart worden. Te beginnen met de kinderen 10 t/m 14 jaar en vanaf 19.30 uur zullen de volwassenen gaan starten.
Inschrijfgeld bedraagt 2 euro voor de kinderen en 7,50 voor volwassenen. Deze bijdrage is niet alleen voor het bekostigen van het evenement, maar heeft ook tot doel om het organiseren van jeugdactiviteiten van de ijsclubleden mogelijk te blijven maken.

Rond 9 uur zal de afsluiting van het evenement zijn.

En lijkt het je leuk om een bijdrage te leveren aan dit evenement, we zijn natuurlijk altijd op zoek naar vrijwilligers. Wil je meehelpen, stuur een berichtje aan poldercross@ijsclubstompwijk.nl

Wij hopen jullie allen te zien op dit mooie evenement.
Namens Harddraverij Nooit gedacht en de IJsclub Stompwijk,
Project Poldercross: Peter Hilgersom, Marc Hilgersom, Wim de Groot, Leo de Haas, Frans Oliehoek, Theo Koot, Adko de Roode en Stef Verburg.