Altijd al een keer op echte shorttrackijzers willen staan? Snoeihard en schuin een bocht door willen razen? Of willen leren hoe je precies moet vallen? In Leiden en omgeving is IHCL dé shorttrackclub waar je dit allemaal kunt ervaren en leren. Op 4 en 5 februari organiseert IHCL clinics voor iedereen die wil kennismaken met shorttrack. De clinics worden gegeven door ervaren trainers, waaronder ook oud-Olympiërs. Op locatie zijn shorttrackschaatsen beschikbaar. Dit is dus een perfecte gelegenheid om shorttrack uit te proberen!

Wat heb je nodig?
De clinics duren ongeveer een uur. Tijdens dit uur kunnen deelnemers proeven van de uitdaging en de spanning die deze tak van schaatsen met zich meebrengt. Wij hebben echte shorttrackschaatsen klaarliggen voor als je ze nodig hebt. Jij moet alleen nog een helm en handschoenen meenemen. Beginnende schaatsers starten eerst met een aantal basisoefeningen, gecombineerd met uitdagende spelvormen. Gevorderde schaatsers kunnen zich richten op het verfijnen van de juiste technieken.

Waarom shorttrack?
Shorttrack is een uitdagende sport vol actie! Het kleine rondje op de overzichtelijke baan biedt veel uitdaging voor jong en oud. Naast conditie komt het bij shorttrack aan op tactiek, behendigheid en acceleratievermogen. Het is niet altijd de sterkste of snelste rijder die een wedstrijd wint. Vaak komt de slimste of behendigste rijder als eerst over de finish. Ook volwassenen doen steeds vaker mee. IHCL geeft dan ook in het winterseizoen aan beide groepen (jeugd en masters), training.

Combineren met andere sporten
Shorttrack is ook uitstekend te combineren met andere (ijs)sporten. Veel van onze leden rijden ook lange baan en door shorttrack leren zij om mooie bochten te rijden. Grote namen in de ijssport zoals Jutta Leerdam hebben ook geshorttrackt. Dus pak nu jouw kans en kom zelf een poging wagen!

Over de trainers
Bij elke training zijn voldoende trainers aanwezig, waarvan één oud-Olympiër. Zij zorgen ervoor dat jij een geweldige training beleeft.

Data trainingen
Zaterdag 4 februari van 12:45-13:45 uur (12:15 aanwezig in kleedkamer 2)
Zondag 5 februari van 17:30-18:30 uur (17:00 aanwezig in kleedkamer 1)
Schrijf je hier in: https://forms.gle/YVeTDhVUP6EbY2Ps5