Christiaan Hoekstra is zaterdag avond op de ijsbaan in Alkmaar winnaar geworden van de KNSB cup seizoen 2015/2016. Al in de eerste van de zeventien wedstrijden nam hij de leiding in het klassement. Er was echter geduchte concurrentie van de nummer twee Kevin Floris uit Wormer. Christiaan won twee wedstrijden en is verder telkens voorin geeindigd op twee keer na. Om de cup te winnen moet men regelmatig presteren. Het betekend niet ziek worden en in vorm blijven. Dat vereist training en dicipline. Hij heeft zich natuurlijk in de picture gereden en mede daardoor voor volgend seizoen ingelijfd bij Topdivisie team AB Vakwerk. Het was ook de doelstelling van Christiaan om na dit seizoen klaar te zijn voor het grote werk. Succes toegewenst. Feit is dat het team GroeneHartSport mede onder leiding van Joost Juffermans nu drie jaar achter elkaar de KNSB cup heeft gewonnen.

Woensdag was de voorlaatste wedstrijd op de Ijsbaan de Bonte Wever in Assen. Omdat de baan gaat sluiten was het tevens de laatste marathon wedstrijd op deze baan. Bij de beloften won Rik Qualm de massasprint voor ploegmaat Hoekstra. 3 werd Kevin Floris. Bij de dames won Irene Schouten voor de Canadeese Ivanie Blondin en Janneke Ensing. Bij de Topdivisie won Frank Vreugdenhil die samen met Mats Stoltenborg twee ronden voor hadden. Dat was tevens de aanleiding voor de angst van trainer Jillert Anema met rijder Ingmar Berga. Deze presteerde volgens Anema onder de maat en werd daarom niet opgesteld in de finale wedstrijd in Alkmaar. In Alkmaar werd Tjilde Bennis 5e en 8e in het eind klassement bij de Regio rijders. Wellicht kan ze een ploeg vinden om volgend seizoen bij de dames top mee te rijden. Bij de beloften won wederom Rik Qualm met in zijn kielzog Chritaaan Hoekstra die 3e werd. 6 rijders hadden 2 ronden voor en 9 rijders 1 ronde. Het mag duidelijk zijn dat de vonken eraf vlogen bij deze laataste wedstrijd. Bij de dames won Imke Dedden voor Danielle Lissenberg-Bekkering en Birgit Witte. 9 rijdsters hadden een ronde voor. Janneke Ensing won de cup voor Iris van der Stelt en de verranssende Emma Engberts. Bij de topdievisie won Ajan Stroetinga voor Fabio Francolini en Simon Schouten. 7 rijders hadden 2 ronden voor en 7 rijders 1 ronde. Dankzij zijn ploegmaats won Ingnar Berga de cup voor Frank Vreugenhil en Robert Post. Jammer voor Thom van Beek dat hij de laatste wedstrijden wegens ziekte niet kon rijden. Ook het zweedse avontuur ging voor hem niet door. Thom werd 8e in het eind klassement. Beterschap toegewenst. Ook Thom heeft zich in de picture gereden bij  Jac Orie trainer/coach van Lotto Jumbo team. Hij gaat daar samen met o.a. Sven Kramer rijden.

Succes.

Aad de Haas