IJshal Leiden

Het nieuwe schaatsseizoen staat op het punt van beginnen, daar waar het vorig seizoen zo abrupt afgebroken werd door Corona gaan we dit seizoen vol goede moed het ijs weer op.

Het definitieve besluit vanuit gemeente Leiden is binnen gekomen en IJshal Leiden mag open! Dit is goed nieuws.

Het bestuur van IJshal Leiden heeft hard gewerkt om de faciliteit Coronaproof te maken. Uiteindelijk zijn er een aantal regels die gelden op het moment van binnenkomst, deze regels zijn hieronder te downloaden.

Coronaregels IJshal Leiden

Laten we met zijn allen ook ons best doen om de regels te handhaven. Mochten er overtredingen geconstateerd worden door Gemeente Leiden bestaat de kans dat de IJshal alsnog gesloten gaat worden.

Omdat de namen van alle kinderen bekend zijn is registratie bij de deur niet nodig. Ouders mogen alleen helpen bij het aan-/uitdoen van de schaatsen en moeten daarna weer naar buiten. (zowel bij schaatslessen als wedstrijden) Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt een mondkapjesplicht in de IJshal.

Hierbij een update over trainen op de uithof mbt de huidige corona maatregels.

De Uithof

Vanaf 1 oktober 2020, is de ijsbaan Uithof ondanks alle Corona-perikelen voor het winterseizoen geopend.

De deze week aangescherpte Corona-regels nopen de Baancommissie ertoe om toeschouwers bij de trainingen (vooralsnog) te weren. Dit houdt dus in dat de aangevraagde passeerpassen, in ieder geval gedurende de eerste drie weken, niet geactiveerd zijn en derhalve geen toegang tot de 400m baan zullen verschaffen.

Over toeschouwers tijdens de wedstrijden zal nog een nader bericht volgen.

Om de trainingen veilig te laten verlopen zullen er toezichthouders aanwezig zijn. Zij zijn te herkennen aan gele hesjes. De aanwijzingen van de toezichthouders dienen altijd opgevolgd te worden. Deze toezichthouders hebben vanzelfsprekend wel toegang tot de ijsbaan.

De passen van leden die nieuw zijn en de passen van leden waarvan is aangegeven, dat zij hun pas van vorig seizoen kwijt zijn, kunnen hun pas de eerste twee weken van het seizoen ophalen bij de infobalie. Leden, die hun pas toch kwijt zijn, maar dat niet eerder hebben aangegeven, zullen met een eurokaartje naar binnen kunnen en dienen vervolgens direct bij hun vereniging een nieuwe pas aan te vragen.

Tot slot wil ik iedereen nogmaals op het hart te drukken om zich aan de regels houden, zodat wij ondanks alle maatregelen toch kunnen blijven schaatsen en de Uithof niet onverhoopt haar deuren moet sluiten.

Mochten er nog vragen zijn kunnen jullie mailen naar: bestuur@ijsclubstompwijk.nl