Berichten vanuit Leiden:

• het vakantieschaatsen in de herfstvakantie gaat niet door.
  • de clusterwedstrijd die gepland stond voor 31 oktober gaat niet door. Nadere berichtgeving over de trainingen volgt nog.

Bericht van de Uithof:

In overleg met de directie van de Uithof zijn de nieuwe maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus vertaald in belangrijke aanpassingen in het schaatsen in de komende vier weken. Geen wedstrijden, wel trainingen – maar in aangepaste vorm. Deze aanpassingen zijn in iets meer detail opgenomen in een nieuwe mededeling op de website van het gewest: https://www.knsbgewestzh.nl/coronabulletin-15-oktober-aangepaste-training-geen-wedstrijden/ De komende dagen volgen waarschijnlijk nog nadere mededelingen. Wij zijn blij dat we toch nog met onze sport bezig kunnen blijven. Dat is mede te danken aan alle voorbereidingen in de zomermaanden. Laten we het zo houden door de richtlijnen (zoals: trainen in vaste groepjes van maximaal 4 rijders!) goed op te volgen.